Bestaat er al een professionele heggeschaar die werkt op een accu?

Gebruikte tot nu toe een professionele stihl heggeschaar, maar wegens te veel herrie en last van peesontsteking zoek ik een vervanger. Lichtgewicht, draadloos maar toch sterk... heb al wat scharen gevonden maar of deze ook echt goed zijn blijft de vraag...iemand enige ervaring hiermee?

Toegevoegd na 7 minuten:
Heb al eens gewerkt met een Metabo powertrimmer, zogezegd de beste ter wereld...maar ik vond het waardeloos.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom pak je niet gewoon een Ouderwetse heggeschaar.?
Die weegt weinig,,,maar je moet hem wel vasthouden. En als deze vakkundig geslepen is,,is hij vlijmscherp.
Ik gebruik hem zelf ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet vaak grote stukken doen, meters maken, en er is niet altijd stroom in de buurt, vandaar dat ik eerst met een benzine-heggeschaar werkte...thuis knip ik ook gewoon met de handschaar....

Antwoorden (3)

natuurlijk bestaan er heggenscharen op accu.
maar deze maken echt niet minder herrie als een met een snoer. en voor het gewichtsbesparing hoef je ook al niet over te stappen op een accu machine, deze zijn eerder zwaarder (door de accu) dan lichter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met professioneel bedoel je waarschijnlijk een machine die wat zwaarder werk aankan, en dat wat langer volhoudt.
Die bestaat niet. Een accumachine heeft veel minder vermogen dan een 220V versie, die weer veel minder vermogen heeft dan een benzinemotorversie.

Bovendien houden die accudingen het met geluk 20 minuten vol, als je tenminste geen zware takken knipt.

Helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook wel een hele grote stap, van een stihl naar een Metabo powertrimmer, die laatste is leuk voor een buxus, maar verder schiet het niet echt op.

Er kan veel, maar wat zijn precies je eisen?

Een professioneel op een accu bestaat zeker, dit is de beste die ik zo snel kon vinden,
er zijn ook goedkopere en die zijn ook wat lichter, want deze weegt ongeveer hetzelfde als eentje met snoer.

In de 2e bron zie je dat er genoeg zijn, ook professionele.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een met snoer met ongeveer dezelfde snijdikte is een stuk lichter, 2,8 kg, bron 3.
Wel een korter blad, maar die draadloze Makita is dan ook de grootste die ze hebben.
Eventueel kan je die op een klein (stil) aggregaat aansluiten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Een omvormer in de auto zou ook kunnen i.p.v. een aggregaat. 400 a 600 Watt is goed te doen voor een auto.