Hoe kan je herkennen of een plantje bieslook is of iets anders?

Ik heb een plantje dat er voor mij uit ziet als bieslook, en als het dat inderdaad is, wil ik het gaan eten. Maar hoe herken ik of het bieslook is en niet een of ander oneetbaar plantje dat erop lijkt?
Of bestaan er geen oneetbare plantjes die er veel op lijken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (3)

bieslook valt niet snel te verwarren met een ander plantje, en als hij bloeit met de typische lila bloemetjes al helemaal niet.
ik zou zeggen; pluk een stengel en ruik er eens aan, en proef ervan, dan weet je het snel genoeg.
Rieneke1
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
klopt, wilde hetzelfde zeggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oftewel : The proof of the pudding is in the eating! +
De naam zegt het eigenlijk al, BIES- LOOK
Een soort look die op een bies lijkt en inderdaad zijn er een paar soorten biezen die zeer veel lijken op de bieslook.
Bieslook echter ruikt en smaakt naar uien, is zacht en goed eetbaar.
Biezen zijn hard, stekelig, ruiken naar niets en kan je beslist niet eten, of je moet een geit zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het echt zeker weten wilt
trek in de supermarkt een steeltje uit en breek uit en ruik eraan
doe hetzelfde thuis en je weet het ; het is een specifieke geur