Hoe en in welke dosering bemest je het beste coniferen?

Ik wil mijn coniferen eens bemesten, nog nooit gedaan. Hoe doseer je dit gewoon een flink laag mest onder elk boompje??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
7.3K

Het beste antwoord

Bemesten van planten/ coniferen is alleen nodig als er een gebrek is ontstaan aan voeding.
Normaal gesproken is de natuur in staat, ieder jaar voldoende meststoffen beschikbaar te stellen, die nodig zijn voor een gezonde groei.
Allerlei biologische processen in en boven de grond, zorgen voor ruim voldoende voedsel.
Groeien je coniferen goed, dan is bemesting totaal overbodig.
Groeien ze onvoldoende en worden ze lelijk, dan zou je als hulp, wat kunnen bijmesten.
Gebruik dan een organische mest en geen kunstmest.
Die van Ecostyle is prima of anders culterra.
Op de verpakking staat de hoeveelheid die je moet/ mag gebruiken.
Je hebt het over een flinke laag mest?
Mogelijk bedoel je hiermee stalmest.
In stalmest zit echter veel water en stro en een klein beetje mest, ook is er verse mest en oude mest.
Paardenmest, kippenmest.
Dat wordt dan een beetje gokken.
Erg veel gokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij regenachtig weer idd door de bovenste grondlaag harken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bemesten is natuurlijk ook een belangrijk onderdeel van het onderhoud, feitelijk geldt hiervoor hetzelfde als bij het snoeien, het kan 1x per jaar (in april) en liefst doet u dit 2x per jaar nl. in april, en direct na de tweede snoeibeurt in augustus.

Gebruik hiervoor altijd een coniferenmest, Ecostyle heeft een prima meststof die 100 % natuurlijk is "Coniferen AZ" deze meststof wordt snel opgenomen en bevat het voor een conifeer belangrijke sporenelement Magnesium.

Magnesium is onmisbaar voor het mooi groen kleuren van coniferen, er is maar heel weinig nodig, maar alle coniferen-speciaal meststoffen bevatten dit in de juiste verhouding.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste periode om te bemesten is in het voorjaar, bij voorkeur in april. Dan beginnen de planten zich weer te ontwikkelen en kunnen ze wel wat hulp gebruiken. Een tweede mestgift kun je toedienen in augustus, an de tweede snoeibeurt. In het najaar komt de groei helemaal stil te vallen. Stop daarom met het toedienen van voedingsstoffen in de herfst en winter. De planten zijn dan in rust en hebben geen extra stimulans nodig.
Gebruik altijd een speciale coniferenmest, dat bevat het voor een conifeer belangrijke sporenelement magnesium. Magnesium is onmisbaar voor het mooi groen kleuren van coniferen, er is maar heel weinig nodig, maar alle coniferen-speciaal meststoffen bevatten dit in de juiste verhouding. Hou voor de dosering cde gebruiksaanwijzing op de verpakking aan.