Mijn campanula heb ik kennelijk toch teveel water gegeven. De bloemetjes hangen nu slap. Kan ik hem nog redden?

Alvast dank voor uw antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.4K
Rieneke1
11 jaar geleden
staat hij in een pot?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.

Het beste antwoord

Als een plant slap gaat hangen door te veel water geven, betekent dat, dat de haarworteltjes waarmee de plant water en voeding op neemt, zijn verrot.
Dus eigenlijk verdroogt de plant door te veel water.
Een Campanula is een kruidachtig gewas en heeft dus geen houtachtige wortels zoals bomen en struiken.
Als het rotten dan ook eenmaal begint, gaat het meestal door.
Houtachtige wortels, kunnen vaak alsnog nieuwe haarwortels maken en daardoor herstellen.
De Campanula kan dit niet.
Dus morgen maar even een nieuwe halen, want deze is niet meer te redden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien kun je hem onder de fohn houden? Het klinkt misschien raar, maar daardoor droogt de plant weer en verdampt er weer wat vocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je de plant opnieuw moet oppotten; dan heeft ie gelijk mest en is er enige kans op overleven.