Hoe veranker je stenen aan elkaar?

In de achtertuin maak ik een heel laag muurtje van 4 lagen stenen. (Zie foto.) Ik wil de stenen niet met cement voegen, maar liever aan elkaar verlijmen. Is daar een speciaal product voor? Het muurtje wordt niet belast of belopen, staat er puur voor de sier.

De kleigrond erachter gaat niet verschuiven, die ligt er al ruim acht jaar op dezelfde manier bij. Er stonden eerst borderrollen als randje, maar die zijn na al die jaren doorgerot. Het muurtje heeft een 'fundering' van dezelfde stenen, die rechtop in de grond staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.7K

Het beste antwoord

Er bestaat steenlijm speciaal voor dit doel. Deze is verkrijgbaar in emmers en in purspuitbussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Eigenlijk zijn alle gegeven antwoorden bruikbaar, maar er moet een keuze gemaakt worden, nietwaar?! ;-) Omdat het een goed antwoord is op mijn vraag, en vanwege de bronvermelding erbij, heb ik voor dit antwoord gekozen.

Andere antwoorden (3)

Ik heb zo'n zelfde muurtje jaren geleden gemaakt zonder cement of lijm en dat werkt bij mij totnutoe prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Je kunt speciale kit gebruiken welke bij stenen verkocht wordt in de tuincentra.
Een zeer goed alternatief welke zeer sterke verlijming kent is de Bison Polymax.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
tec 7 der tussen. Lost nooit meer

Toegevoegd na 2 minuten:
dit is een soort lijm in seliconen spuituitvoering of pot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!