heb in maart/april een amerikaanse sering gekocht, die een paar weken terug nog volop in bloei stond, maar nu vallen alle blaadjes eraf. help?

tot vandaag was er niks aan de hand maar toen ik vanmiddag thuis kwam lag de hele plaats vol blaadjes. heeft iemand een verklaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Deze symptomen, lijken veel op een langere perioden te nat staan.
Een nieuw plantgat kan gemakkelijk met veel regen, vol lopen, zonder dat je daar iets van ziet.
Staan de wortels te lang in het water, dan gaat de boel rotten en kan de plant geen water meer opnemen.
Als reactie hierop, stoot hij zijn bladeren er af.
Heel vaak komt dit niet meer goed en gaat de plant dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de plant staat in een pot met onderin hydrokorrels.
kan hij dan nog te veel water hebben gekregen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor in een pot kan het zelfde gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ik misschien de plant verpotten? zou dat helpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de plant dood is door te veel water, zijn de wortels verrot, dus verpotten helpt totaal niets.