Aanvullende tip: als je aardbeienplanten in de volle grond hebt staan, is het verstandig stro rond de planten te leggen. Dan gaan vruchten die op de grond komen niet rotten.
Meestal geven planten 2 jaar flink aardbeien en neemt de oogst daarna af - in het 2e jaar kun je dan stekken nemen zodat je weer 'verse', sterke planten hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

plantenvoeding en afdekken tegen de beesten ! slakken en vogels.Voor de rest groeien die normaal goed door ! zelfs in bloempot.Uitlopers met wortels er af snijden en overplanten voor volgend jaar . niets aan ze .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet de planten direct na ontvangst tot aan de kraag, met de wortels goed verspreid en stevig aangedrukt, in een goed bemeste grond.
Bij droog weer de jonge planten plm 14 dagen goed vochtig houden, zodat ze vlot aan kunnen slaan. Hierbij moet vooral de verdamping van de planten gecompenseerd worden met beregening. Alleen de grond vochtig houden is niet voldoende.
Plantafstand in de rij : 25 tot 30 cm; rijenbreedte 75 tot 100 cm. Een en ander afhankelijk van uw mechanisatie en teeltsysteem.
Ter voorkoming van mijt, spint of luis-schade, de aanplant intensief controleren en zonodig een bestrijding uitvoeren met de daarvoor toegelaten middelen.
Vruchtrotbestrijding met de daarvoor toegelaten fungiciden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook aardbeienmest kopen en je moet goed wieden en pas op voor vogels!!!! aardbeien hebben ook goede en slecht buren op het gebied van planten.
Goede buur: spinazie, radijs, peterselie, ajuin, sla, tomaat, prei, tijm,veldsla, knoflook
Slechte buur:komkommer, broccoli, spruitkool, bloemkool
zie ook de bron voor meer goede en slechte buren