Ik heb een witte sering in mijn tuin,die 3 jaar niet bloeit,kan ik verwachten dat ik nog bloemen krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (3)

Het kan nog bloemen krijgen het duurt ook meestal 2 a 3 jaar.Dus je kan het nog wel verwachten
Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Sering moet voedzame en enigzins vochtige grond hebben en in de volle zon staan.
Bij een zwakke groei, maakt de Sering geen bloemknoppen.
Mogelijk is je grond te arm, te droog, of te weinig zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud uw sering is, maar als hij niet goed is gesnoeid zal hij niet bloeien. Een sering bloeit op "oud"hout, dus als er niet op de juiste manier wordt gesnoeid zal hij niet bloeien, maar alleen nieuw hout maken, dat dan de jaren daarna gaat bloeien.

Toegevoegd na 5 uur:
U hoeft uw oude sering niet te snoeien, zolang hij goed in model is. Zo niet, dan kunt u hem na de bloei in gedeeltes snoeien, om ook volgend jaar bloemen te hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij wonen reeds 3 jaar in deze woning,en hebben niet gesnoeid,eigenlijk niets aan gedaan,er staat wel een sering in die ik gepland heb,moet die ook gesnoeid worden?Die bloeit overigens wel.