Komt het nog goed met mijn bevroren Wisteria?

Wij hebben een enorme Blauwe Regen op een pergola die al minstens 20 jaar oud is, en elk voorjaar overvloedig bloeit. Nu zijn waarschijnlijk met de laatste nachtvorst alle knoppen, van zowel blad als bloem, bevroren. Hij staat er nu nog kaal bij met her en der een piepklein groen plukje en op 2 plekjes een eenzame bloem.

Normaal gesproken zitten we rond deze tijd al onder een groene parasol. Komt het nog goed met de Blauwe Regen, of bestaat de kans dat hij echt helemaal bevroren is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'k ben héél benieuwd naar de antwoorden : bij mij op het balkon hetzelfde : piepkleine groene 'bultjes' helemaal onderaan bij de stam, en de takken en uitlopers zijn van binnen grijs, dus blijkbaar dood...(hij is veel jonger : 7 jaar, en bloeide nog niet)

Het beste antwoord

Als het inderdaad door de late nachtvorst is gekomen, toen er al blad aan kwam en bloemknoppen, dan is de plant zelf nog niet dood.
Een andere mogelijkheid is de strenge koude van afgelopen februari en is de plant nog een beetje uitgelopen op zijn oude sappen.
Binnen een dag of 10 moet er duidelijk herstel zijn, zoniet, dan is hij toch waarschijnlijk dood gevroren.
Op veel plaatsen heeft het toch 15 tot ruim 20 graden gevroren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duimen dan maar... Ik ben echt gehecht aan onze groene parasol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens meegemaakt, dat door een late nachtvorst de bladeren en bloemknoppen waren bevroren, in dat geval heb je een jaar geen bloemen, maar gaat de plant niet dood.
Dus duim ik met je mee................