weet iemand de namen van deze bladeren?

ik heb deze namen nodig voor mijn herbarium. als je het antwoord weet kan je dan bijvoorbeeld zeggen: blad 1.... of blad 4 van onder.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Rechtsboven is in elk geval vrouwenmantel, Alchemilla (welke soort is zo niet te zien, waarschijnlijk een mollis).

Toegevoegd na 9 minuten:
Tweede van links bovenste rij denk ik els (Alnus), die er recht onder is een populier (Populus), die daaronder kan een kers (Prunus) zijn. Linksboven kan een iep (Ulmus) zijn.

Heb je geen manieren geleerd om zelf te determineren? En heb je gekeken naar de plant/boom waar je het blad vanaf haalde? Want puur op blad kom je soms niet verder dan een soort, en is het moeilijk vast te stellen welke het precies is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij doen nu dus zijn huiswerk.
Hij moet leren hoe hij moet determineren.
Ik ga geen antwoord geven.
Volgens mij zitten er ook kamerplanten bij, vaste planten, heesters en bomen.
Hij heeft dus zo maar wat geplukt.
Zonder te vermelden aan ons wat het is.......................
+ voor je moeite
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook expres maar een paar namen gegeven - en geen garantie dat het goed is.
Als het net zo gaat als bij de kleinzoon van een kennis, zal er ook bij gezegd moeten worden hoe diegene het heeft uitgezocht, dus moet er toch echt nog even voor gezwoegd worden...