Als je een dubbelwandige plaat voor bv een kas wilt bestellen, waar moet je dan op letten?

Ik denk aan polycarbonaat en wil een systeem verzinnen waardoor ik er makkelijk een kasje van kan maken dat ik elk jaar weer verzet. Waarschijnlijk iets met haken die ik aan palen kan haken. Wil graag dat het vele jaren meegaat. Waar let je dan verder op?

Toegevoegd na 5 minuten:
Of heet het acrylaat. Wat is beter?

Toegevoegd na 5 minuten:
Of heet het acrylaat. Wat is beter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Platen van polycarbonaat, zijn zeer sterk, volkomen u.v. bestendig, goed te zagen, schroeven en boren en laten meer licht door dan glas, zijn tevens door hun dubbelwandigheid prima isolerend.
Heb er net een kasje van gemaakt.( zie foto)
Platen gekocht bij Praxus, niet de dunste genomen en ook niet de dikste ( driedubbel)
Geraamte gemaakt van tuinhout ( balkjes)
Die zijn geinpregneerd.
Heb er net een foto van gemaakt en je ziet dat ik panelen van hout heb gemaakt, die er weer uit kunnen.
Het geraamte zelf kan je met houtdraadbouten in elkaar vast zetten, die kunnen dan ook weer uit elkaar
Wil je het kasje verplaatsen, dan zit je wel met de windbestendigheid, want een kasje vangt heel veel wind.
Mijn kasje is in de winter verwarmt tot 10 graden, wil je dat ook doen, dan moet alles wel goed sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een mooie kas, ziet er heel professioneel uit. Als ik alle tijd had, zou ik het misschien ook zo doen, maar helaas. Mijn kasje is bedoeld om mee te draaien met de vruchtwisseling, mn voor tomaten, paprika etc. Ik heb zelf een simpele constructie van 4 kastanjehouten palen, met op plm 1.70 4 latten, waar een betongaas op rust. daar kan ik dan touw aan binden om de planten te geleiden, Het dak dek ik af met een eerder gemaakt raam in hout en om de wanden draai ik heel stevig plastic. Maar... ik heb ook nog een landje waar iets dergelijks wil maken. Ik denk dat ik het zo doe: nu een simpele variant, en later ramen maken rondom de platen. In ieder geval: bedankt weer voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebruik je het alleen voor tomaten en paprika's, daar zijn kleine verplaatsbare kasjes voor, van kassenfolie.
Aan de voorkant zit een losse flap, die je open en dicht kan zetten.
Het is een soort van grote plastic zak, werkt uitstekend.
Trouwens je kan tomaten jaren lang op de zelfde plaats kweken, die hebben geen vruchtwisseling nodig.
kan je kasje laten staan.
Van paprika weet ik dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi en duidelijk advies