Mijn treurbeuk takken in een regen ton lopen allemaal uit, is er een manier om deze de grond in te krijgen zonder te enten ?

Een tijd geleden heb ik zelf geprobeerd treurbeuken te kweken door middel van enten, dit is mij echter niet gelukt. de over gebleven takken heb ik toen maar in een regen ton gezet. deze lopen allemaal uit. is er een manier dat ik deze de grond in kan krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Je kunt het erop wagen. Het grootste probleem met beuken is dat ze een bepaalde schimmel nodig hebben om te kunnen groeien. Zit die niet in de grond, dan slaan ze niet aan, ook al hebben ze nu al wortels (hebben ze die? of loopt alleen het blad uit?).
Hebben ze wortels, dan zou ik wat beukengrond kopen (bijvoorbeeld hier: http://iturl.nl/snNKi , het is niet zo makkelijk te vinden bij tuincentra) en de uitgelopen takken planten met een flinke portie beukengrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ver mij bekend is, komen er aan beukentakken zo maar geen wortels.
En kan je ze dus niet planten met succes.
Wel kunnen er even blaadjes aan komen, door de sappen die er in de tak zitten.
Weet je zeker dat het een treurbeuk is?