Wat voor plant is dit?

Ik heb deze plant pas gekocht bij Albert Heijn, maar er zat geen verzorginstructie bij. Ik zou graag willen weten hoe vaak ik deze plant water moet geven, etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

het lijkt mij een aeonium arboreum.
deze plant wil volop licht.
verder mag je 'm vrij droog houden, en hoeft de luchtvochtigheid ook niet hoog te zijn.
in de zomer af en toe wat voeding geven.
het is een sterke plant, waar je lang plezier van kan beleven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een Aeonium arboreum. De aeonium heeft vele grote rozetten aan het einde van lange stelen. Er zijn varianten met groene, donkerrode en auberginekleurige bladeren. De onderste bladeren vallen telkens af, waardoor de rozetten aan de uiteindes van lange succulente stelen staan. De plant krijgt er een bonsai-achtige uitstraling door. De aeonium behoort tot de vetplanten familie.

Verzorging:
Ze is uitstekend bestand tegen een lage luchtvochtigheid en heeft maar weinig water nodig. Zet haar in de zomer buiten in de zon.

Vermeerderen:
Afsnijden van rozetten. Deze bewortelen vrij gemakkelijk. Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.hortuz.nl/kamerplanten-families/vetplanten/aeonium

Andere antwoorden (1)

Het is een vetplant de naam weet ik niet

Toegevoegd na 1 minuut:
1x p w een klein scheutje water