Kan het kwaad wanneer ik waterslakken in mijn -open- regenton uitzet? Ruimen zij de vervuilingen (blaadjes) op of veroorz. ze juist zelf meer afval ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en de alg aan de binnenkant van de ton

Antwoorden (3)

Je kunt niet genoeg organismen uitzetten om de biologische afbraak te versnellen. Ook zoetwaterpissebedden en vele anderen kunnen je regenton niet op eigen kracht bereiken. Dit maakt ecosystemen als een regenton incompleet en relatief inefficient als je ze vergelijkt met natuurlijke poelen langs een rivier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft zeker zin. Grote waterreservoirs in de Alpen gebruiken deze insecten vaak genoeg. je moet ze wel eruit halen al wil je het water drinken. maar mocht je ze op de planten spuiten ofzo dan hoef je ze er niet pc uit te halen. het enige wat je dan krijgt is dat of je spuit van je regenton verstopt raakt of de slakken gaan dood
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FYI Slakken zijn geen insecten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, Mars!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad. slakken zijn weekdieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn regenton heeft een kraantje. daar komen slakken niet door. dan kan je dus water tappen zonder de dieren mee te nemen
maar mijn ton heeft een deksel, dus het is donker daarbinnen.
Zowel waterslakken als tuinslakken zijn de grote opruimers in de natuur, ze eten vooral dood organisch materiaal, maar ook dode insecten , zelfs dode slakken.
Ze zijn dus uitermate nuttig.