weet iemand wat voor boompje dit is?

we hebben dit boompje gekregen uit iemand zijn tuin maar weten niet wat t is en hoewe het beste kunnen zorgen dat hij wortel schiet
kan iemand ons helpen

vr gr fam nous

Toegevoegd na 13 uur:
bedankt voor de antwoorden. Nu zitten we nog met 'n probleem, 't boompje heeft bladluis en we zaten te denken aan groene zeep en spiritus oplossing. Maar is dit verstandig aangezien hij net verplant is? Is 't terugsnoeien misschien ook nog niet verstandig in deze toestand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Volgens mij is het een rode beuk... Google maar eens dan kom je hem beslist tegen en kan je het blad vergelijken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een van de velen soorten Prunussen en dan wel een met roodbruin blad.
Prunus cerasifera ook wel de kerspruim of rode sierpruim genoemd.
Omdat het zo een klein boompje nog is, is het misschien een cultivar die minder groot wordt.
Hij bloeit in het vroege voorjaar en kan als hij ouder wordt eetbare pruimen geven.
Knip nu alle takjes er af, waar nog geen blad aan zit, meer hoef je eigenlijk niet te doen.
Hij groeit erg makkelijk, maar wel graag in de zon.

Toegevoegd na 13 uur:
de bladluis is een gevolg van het verplanten, gooi er maar organische mest bij en spuit iedere dag het blad flink nat met leidingwater( flinke harde straal) , dan is het zo over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik nog plek zou hebben voor een boompje erbij, zou het deze zijn. de bloesem steekt schitterend af tegen het roodbruine blad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mooie blad komt er pas aan als het boompje uitgebloeid raakt.