Hoe krijg ik een groot oppervlak recht zonder kuiltjes?

Ik wil gras zaaien maar mijn grond zit vol kuiltjes. Het gaat om 50 m2.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Veel mensen hebben grote moeite met gelijk harken.
Wil je een gazon maken?
Spit de grond goed om.
Ga hem daarna aantrappen, dus voetje voor voetje.
Hierna weer gelijk harken.
Opnieuw aantrappen en weer harken.
Dit na een keer of 4 gedaan te hebben, zal de grond nergens meer in zakken als je er overheen loopt en de meeste kuiltjes zijn dicht.
Zie je toch nog kuiltjes, neem dan een plank van een paar meter lang en schraap met de plank over de grond heen, van links naar rechts en van voor naar achter, heb je hierdoor toch nog flinke kuiltjes moeten vullen, dan nogmaals aantrappen totdat het nergens meer nazakt.
herhaal dit net zo lang, tot het hele veldje glad is.
Na het zaaien de grond met een riek/ greep inkrassen, kruisgewijs, dus NIET met een hark, want dan ga je opnieuw weer kuiltjes veroorzaken en verplaats je weer grond en graszaad.
Is dit werk klaar, sproei het dan kletsnat, aanrollen of aantrappen hoeft dan niet meer.
Na een dag of 10 komt het zaad op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt het inderdaad omspitten, of frezen. Daarna met een vlakke hark het vleien, net zoals stratenmakers dat doen met hun cunet (zandbed)
Bronnen: