Hoe moet ik mijn aarbeien plant onderhouden?

Ik heb op mijn balkon 4 aardbeien plantjes en nu lees ik dat het verstandig is om de eerste bloempjes eraf te halen om een sterke plant te krijgen. Wat raden jullie mij aan, op dit moment zitten er zo'n 2 a 3 bloempjes per plant.

Één plant heeft extreem veel bladeren en ook een tros met zeker wel 7 knoppen. Moet ik dit alle laten zitten, hij heeft zoveel bladeren dat ik bang ben dat de bloempjes erdoor overschaduwd worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/4072-zelf-aardbeien-in-potten-telen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://weet.wikidot.com/aardbeien-op-balkon-of-in-de-tuin-zelf-kweken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat daar een antwoord op mijn vraag? Nee dacht het niet, dus poost dan niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloempjes gewoon laten zitten, want worden aardbeien, bladeren en knoppen ook gewoon laten zitten. Wel eens in de 5 a 6 weken wat bijmesten met plantenvoeding als ze in pot staan, of met snelwerkende kunstmest 12-10-18, dit hoeft dan maar éénmalig.

Antwoorden (2)

Bloempjes gewoon laten zitten, want worden aardbeien, bladeren en knoppen ook gewoon laten zitten. Wel eens in de 5 a 6 weken wat bijmesten met plantenvoeding als ze in pot staan, of met snelwerkende kunstmest 12-10-18, dit hoeft dan maar éénmalig.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeiplanten zijn er in velen soorten.
Er zijn voorjaarsbloeiers en doorbloeiers.
De voorjaarsbloeiers bloeien maar een keer ( voorjaar) en de rest van de zomer niet meer.
Zou je bij, deze de bloemen er uit halen, dan heb je dit jaar geen aardbeien.

De doorbloeiers bloeien het hele seisoen door.
Heb je doorbloeiers gekocht, dan is het verstandig dat je de eerste bloemen er uit haald, dan kan eerst de plant zich verder ontwikkelen.
Hierna komt er dan een tweede bloei en natuurlijk vruchten.

ik zou als ik jouw was in de ene goedgroeiende plant de 7 knoppen laten zitten.