na hoeveel tijd krijgt een stek van een hortensia wortels?

Ik heb een aantal weken(!) terug een hortensia stengel/stek in een glas water gezet. Nu komen er knopen aan en grote bladeren, maar geen wortels. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Geen idee of het in een potje met water wel zal lukken.
Normaal stek je de hortensia in een zure potgrond met wat zand er door, wel onder glas of er een plastic zak er over.
Op een maandje moet je normaal gesproken wel rekenen, afhankelijk van de daglichtlengte en temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een antwoord van jou verwacht, als eerste. En daar is ie :) Dus ik kan hem beter in een wat zure potgrond zetten! Ga ik dat direct doen. Bedankt voor het advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als eerste, dat is toeval hoor, ben buiten bezig en kom af en toe maar binnen.
Het is niet te zeggen als je van water op grond overgaat of dat nu nog lukt.
De stek moet nu weer overschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. Is het beter om hem nu te laten staan dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is moeilijk te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (1)

Ik stek heel vaak hortensia's en ik doe het op de volgende manier. In het najaar knip ik van verschillende hortensia's de einden van de takken af, die dan ongeveer 15 cm lang moeten zijn. Het blad verwijder ik totdat alleen de blaadjes nog aan de top over zijn. Ergens in een hoekje van de tuin zet ik de scheuten in de grond en ik leg hier een flinke laag afgevallen blad overheen, wel 10 tot 15 cm. Omstreeks deze tijd, als de nachtvorsten niet meer al te hevig, zijn verwijder ik het blad en alle scheuten hebben wortels en kunnen worden opgepot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima!
+