Weet iemand de namen van de planten in de afbeeldingen? En hoe kun je deze het beste verzorgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Ivana
12 jaar geleden
De eerste heet in de volksmond: "eeuwige liefde", waarschijnlijk omdat hij, tegen de verdrukking in, blijft leven

Het beste antwoord

De hangplant heet raphedora aurea. Vroeger scindapsus sterke hangplant. De palm heet cycas en is loeisterk. Pas op met te veel water. 2 maal per week een beetje. Van de zomer lekker naar buiten. Veel plezier er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De officiele naam van de hangplant is Epipremnum Pinnatum, de is heel eenvoudig in verzorging ik heb er een stuk of 10 1 keer in de week geef ik ze water, je kan ze ook heel makelijk steken, en hij/zij is een hele goede luchtzuivering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geel-groene scindapsus is blij met een lichte tot donkere plek. Op een donkere plek worden de bladeren alleen iets donkerder groen en minder gele tekening.
Hangen de blaadjes wat slap, geef dan wat extra water.
de dag erna is de plant weer de oude.
Geef over het algemeen weinig water, bemesting is niet nodig. Te lange bladslingers mag je afknippen.
Tip; Af en toe even benevelen of een douche geven met water op kamertemperatuur om het stof te verwijderen.

De palm is de sagopalm. Heeft niet veel water nodig en het eerste teken dat hij geeft als hij te veel water krijgt is het geel worden van de bladeren. Dit kan ook een tekort aan voedingsstofen zijn, maar is meestal een teveel aan natte voeten. Hij houdt hier niet van. Je kunt hem in huis het best op een kleine verhoging in een bloemenpot zetten.
Dan kan het water wat eruit komt nog verdampen.
De aarde moet niet nat aanvoelen maar lichtjes vochtig.
's Winters heeft hij minder water nodig dan 's zomers.
Het veiligst is om hem aan de droge kant te houden zonder de kluit volledig uit te laten drogen. Zorg ook dat hij licht genoeg krijgt. Als blaadjes raar gaan krullen staat hij te donker. Na een aantal jaren is het wel aan te raden de plant te verpotten in nieuwe potgrond zodat de potgrond niet verschraalt. Als dat niet meer kan, dan in elk geval de bovenlaag grond vernieuwen.
amc