verbrand mijn phoenix palmboompje?

Vorig jaar april een palmboompje gekocht, hele zomer in de tuin gestaan, in oktober binnen gehaald, ging perfect, nieuwe scheuten kwamen er aan. 3 weken geleden gezond en wel weer buiten gezet, binnen een paar dagen werden alle waaiers incl de nieuwe nog ingevouwen bruin. Op het kaartje staat: veel licht maar niet in de volle zon. Aangezien de palm vorig jaar prima overleefde in de zon dachten we dat dat toch moest kunnen nu.
Kan het zijn dat de palm nu aan het verbranden is terwijl hij vorig jaar gezond en groen de zomer doorkwam in de volle zon, tuin op het zuiden dus lange zon-dagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

je kan een plant niet zomaar van binnen naar buiten verhuizen.
hij zal rustig afgehard moeten worden, en het temperatuurverschil mag niet al te groot zijn.
allereers ben je te vroeg geweest; de nachttemperatuur is nog vetel te laag.
half mei is een betere tijd.
verder moet de plant ook wennen aan de volle zon, door hem overdag steeds iets langer buiten te zetten.
voor nu zou ik hem maar snel weer binnenhalen.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb de phoenix even voor je opgezocht: hij houdt niet van een nachttemperatuur onder de 10 graden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal juist!
+