kan je het groene achter de bloem van een madelief eten?

Ik weet dat je de stengel van een madelief niet kan eten maar de bloem wel. Maar nu vraag ik mij af kan je het groene achter de bloem waar de stengel dus aan zit ook eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Het gehele bloemetje van het madeliefje is eetbaar, ook het stengeltje en de groene blaadjes van de plant.
Het bloemetje zelf, smaakt zacht zoetig, is goed voor je maag maar vooral voor je lever en gal.
Wordt hiervoor ook gebruikt in de kruidengeneeskunde en natuurlijk erg leuk in koude gerechten en salades.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net heerlijke salade gemaakt van de bloem, de knop en de bladeren in combinatie met komkommer en tomaat... Erg lekker maar de blaadjes zelf vind ik het minst lekker... Het ziet er trouwens heel mooi uit zo een bloemetje...

Andere antwoorden (1)

Of het lekker is weet ik niet, maar het is niet giftig. Je zou het kunnen eten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is best lekker :)