Kan je knoflook doorstekken?

Kan je zodra je wortels ziet aan je knoflook, de knoflook in een pot zetten om er vervolgens mee door te stekken?
Wat moet ik daarbij voorstellen qua plant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De knoflook die je hebt in bijv. oktober of november moet je openmaken en alle teentjes moet je poten voor de kortste nacht en het liefst in de volle grond. Als je na de winter en dit mag ook best een strenge winter zijn zoals dit jaar, de uitgekomen knoflooktenen voorziet van flink wat organische mest en ook wat kunstmest dan zul je verstelt staan wat een mooie knoflook je kunt oogsten voordat de langste dag is aangebroken, want dit is de tijd dat de knoflook mag worden geoogst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb het wel eens geprobeerd gewoon in de tuin, maar geen goed resultaat.Het ziet er uit als grove bieslook, de plant dus.
12 jaar geleden
Ja je kunt ze poten.
In de grond zodat het knolletje net onderzit.
De plant stelt niks voor: een paar stevige groene stengels en met een beetje geluk een ui-achtige bloem.
Als het allemaal meezit vindt je in het najaar een uitgegroeide knol met een stuk of tien knoflooktenen in de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen wordt het echt niets!
Veel te weinig licht en zon.
Op een zonnig balkon zou het nog wel gaan in een pot zo groot als een emmer.
Nog beter is het om hem in je tuin te planten.
Grond goed losspitten, wat organische mest er door heen.
De knoflookbol uiteen halen tot de kleine teentjes en die planten, wel op een warme zonnige plaats.
De plant zelf ziet er niet uit, is sprieterig en slap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een knoflookbolletje voorzichtig uit elkaar halen, en de afzonderlijke teentjes in de tuin zetten. Ongeveer 10 bij 10 cm ruimte, in losse grond, en de teentjes een paar milimeter boven de grond uit laten steken. Planten in mei, en in september/oktober is elk teentje weer uitgegroeid tot een heel bolletje. Ze worden niet zo groot als in Spanje of Italie, maar de smaak is net zo goed.