geeft een pruimen boom pruimen wanneer deze geplant is een speciekuip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Of een pruimenboom pruimen geeft
heeft niets te maken met in wat voor bak
hij geplant is.

Het heeft er mee te maken of de boom bestuift wordt
of kan worden.

Nu verkoopt men tegenwoordig zelfbestuivende pruimenbomen.
Als je die goed behandeld, zal die wel vruchten geven.

http://www.tuinflora.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=27&category_id=2291&lang=nl&page=shop.browse&gclid=CNXR85S-h68CFYqq3godj0CT-g&vmcchk=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet er bij een kuip wel op letten dat je genoeg water geeft en dat de grond in de kuip in de winter niet bevriest. Ook zal de grond in de kuip uiteindelijk niet genoeg voedingsstoffen meer bevatten, dus na een paar jaar moet je wel bemesten. Verder redt je boompje het net zo goed als een boom in de volle grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit is een prima antwoord. Plus.
Je moet een boom in kuip wel iedere 5 jaar in verse, vruchtbare grond overzetten. Oppassen dat de wortels niet beschadigen.