Waar leven padden van?

De padden in onze tuin bewegen nauwelijks en zijn weinig actief. Ze zullen toch wel eten, maar wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
13.3K

Het beste antwoord

Bijna zeker heb je het over bruine kikkers!
Padden zijn voornamelijk nachtdieren, die zie je bijna niet.
Maar verders leven ze vrijwel het zelfde, ze eten allebei voornamelijk insecten, slakken en wormen.
Ze paren allebei in het water en leggen daar hun eitjes.
De een dril de ander paddesnoeren.
Zeker in het voorjaar zijn de meeste bruinachtig van kleur.
Maar bruine kikkers zijn glad en vochtig, terwijl padden droog en wrattig zijn.
Voordat ze de winterslaap zijn ingegaan, hebben ze hun buikjes volgegeten met vooral insecten, een klein deel van dit opgeslagen voedsel gebruiken ze nog in het voorjaar.
Dat voorjaar waar maar een ding telt, WAAR ZITTEN DE VROUWTJES!
Pas na het eitjes afzetten en het bevruchten ervan, is het reserve voedsel helemaal op en beginnen ze weer met eten, vliegen, torretjes, vlindertjes, motjes, libellen, insecten, slakken, wormen en, niet schrikken, kleine kikkertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die leven van mieren torren spinnen vliegen enz.
12 jaar geleden
Padden zijn vleeseters (carnivoren). Ze eten alles wat beweegt: wormen, larven, spinnen, slakken, kevers, steekmuggen, mieren. vliegen en andere insecten. Als ze een lekker hapje zien, staren ze er strak naar...secondenlang...om dan snel de prooi te vangen, met hun kleverige tong. Padden eten geen dode dieren.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://kinderenwebhotel.be.previewmysite.com/WO_natuur/padden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de padden in onze tuin eten ook hondenvoer en kattevoer