Wij hebben een terras en een tuinpad van stoeptegels kun je hier houtsnippers overheen doen? Loopt het water dan nog goed weg?

Het lijkt mij in iedergeval erg handig omdat onkruid zo weinig kans heeft.

Toegevoegd na 3 uur:
Het is meer gemakzucht en dat wij geen zin hem om al die tegels eruit te halen, het is nu erg verzakt en daarom dachten wij dan gooien wij daar houtsnippers overheen.

Toegevoegd na 4 uur:
Even voor de duidelijkheid het is dus de bedoeling dat we de tegels laten liggen en daar overheen de snippers willen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jammer dat mensen je vraag niet goed lezen alvorens te antwoorden. Ik heb precies dezelfde vraag. En.. wat heb je uiteindelijk besloten? Heeft t nadeel gehad de tegels te laten liggen?

Antwoorden (3)

Het water loopt dan nog steeds weg, mogelijk wel iets lagzamer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het water zal tussen de houtsnippers wel goed weglopen, maar als je het doet om onkruid te weren dan zou ik het je afraden.
Als je niet eerst een gronddoek aanbrengt, komt onkruid zó weer door de houtsnippers heen. Mét gronddoek duurt het langer, maar komen doet het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houtsnippers zijn versnipperde taken die erg snel weer verteren, ze gaan ongeveer een jaar mee, daarna wordt het papperig en nat.
Gemalen boomschors, dat is de schors van de dennenboom, gaat ongeveer 5 a 6 jaar mee en kan uitstekend over bestaande verharding. bestrating.
Wel moet je het een cm. of 6 dik doen, dus heb je veel nodig.
maar je hebt het ook voor jaren.
Het regenwater loopt tussen het boomschors gewoon weg en daar heb je totaal geen last van.
Het loopt heel prettig op het schors ( geluiddempend) en de kleur is prettig en neutraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geluiddempend?
euh.....eddepet? hoe loop jij doorgaans door je park vraag ik me (al beelddenkend) af. ;-) (vast niet met blote voeten) tuinkabauterplusje d'rbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen over een pad van boomschors geeft de illusie over hoogpolig tapijt te lopen.
Of eigenlijk nog fijner, want het is verend.
En nee, zekr niet op blote voeten, daar heb ik een hekel aan doet PIJN! ;-)