ik heb aardbeiplantjes in een pot gekregen kan ik die gewoon buiten zetten?

Toegevoegd na 13 minuten:
kunnen ze tegen de kou of evt. nachtvorst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Geen probleem! Ik heb zelf ook aardbeiplantjes in pot staan, buiten. Ze kunnen lichte vorst vaak wel aan, maar voor de zekerheid kun je ze `s nachts binnen zetten.

Wat je ook kunt doen is wat stro in de pot doen (op de aarde) dit isoleert wat!

Toegevoegd na 2 uur:
Na uitbreiding van je vraag herhaal ik mn antwoord ;)

Ze kunnen lichte vorst hebben. Wat stro op de potgrond en ze zijn nog beter geisoleerd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laat ze voorlopig in de pot staan, daar gaan ze ook bloeien, en je kunt ze bij nachtvorst binnenzetten. Ik weet niet of ze goed afgehard zijn, zoniet dan kunnen ze nog bevriezen als je in de grond zet
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze staan in een speciale aardbeipot dus ik hoef ze niet buiten te poten.
anneliez
12 jaar geleden
Ow dan heb ik je vraag verkeerd gelezen/begrepen, dacht dat je ze in de grond wilde zetten
Hoe eerder je de planten in de volle grond zet hoe beter. Ze kunnen gegarandeerd tegen de kou ook al gaat het nog enkele dagen vriezen, maar over enkele weken zul je zien dat ze gaan groeien en de lekkerste aardbeien komen toch van de aardbeiplanten in de volle grond.