de mos word zwart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,maar slechts uit het zicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol + 1
Mos groeit op een zure bodem, met die as kan u de ph van de grond verhogen. Daardoor gaat uw mos afsterven Ook andere van zuur houdende onkruiden zullen weggaan. Uw mos zal donker worden, uitharken en nadien regelmatig gazonmest strooien, zo een 2 a 3 maal per seizoen zal uw probleem in de toekomst verhelpen.
Als dat mos op uw terras voorkomt, dus op steen kan u beter een beetje eau de javel erop gieten. Nadien gewoon wegborstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mos ontstaat als er in de bodem vrijwel geen mineralen
( mest) meer zit en de bodem is dichtgeslagen.
Mos kan groeien van water en licht alleen.
In houtas, zitten een heel klein beetje mineralen, maar lang niet genoeg om het mos weg te krijgen laat staan te doden.
Jaren geleden heb ik hier proeven mee genomen, op een stukje gazon waar vrijwel geen gras meer groeide maar wel veel mos.
Na enkele weken, na het dik strooien van de as, was er nog steeds geen enkel verschil te zien.
Ook de overal bekende gedroogde koemest, gaf vrijwel geen resultaat.
Maar na een keer kunstmest strooien was alle mos verbrand, dus dood, en het gras was weer terug.