hoe houd ik mijn tuintegels langer mooi na reinigen met hoge druk spuit?

mijn mooie tuintegels eenmaal een keer schoongemaakt te en bben met de hoge druk reiniger worden ze veel sneller lodijk, ik heb spijt als haar op mijn hoofd.
kan ik nu beter andere tegels gaan aanschaffen of zijn ze nog te redden????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
7.2K

Antwoorden (5)

Bedoel je dat met lelijk dat je groene aanslag krijgt?

Ik heb een niet alledaagse oplossing hiervoor gevonden: namelijk een goedkoop waspoeder er op strooien. Zelf doe ik dit als het gaat sneeuwen dan hoef je er verder niets mee te doen. Maar je kunt ook nadat je het goedkope waspoeder erop gestrooid hebt de tuinslang aanzetten. Uitvegen, laten intrekken een dagje, dan schoonspoelen en daarna is je tuintegel zeker een half jaar niet groen meer. Is niet geweldig goed voor het milieu. Wil je milieu bewuster zijn dan kun je het met schoonmaakazijn proberen.

Wanneer je bedoeld dat de tegels beschadigt zijn dan kan ik daar helaas geen goede oplossing voor aandragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
+ Ga ik ook proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die azijntip is goed.
Wasmiddel zou wel eens niet mogen en als het wel mag dan zou het verboden moeten worden, je geeft zelf de reden al: slecht voor het milieu, dus bodemvervuiling. Ook niet gezond voor dieren, via kleine wormen en insecten komt het bij de grote beesten terecht.
Nee joh, geen andere tegels kopen,in no time heb je het zelfde.Ik zou ze gewoon een paar x per jaar afspuiten.
Dat is toch niet zo veel werk? Zit je er altijd netjes bij.
burgos
12 jaar geleden
door met de hogedrukspuit de tegels schoon te spuiten maak je het oppervlak poreus en juist dan is de aanwas van groen (algen) en vuil een feit. Ik ervaar hetzelfde met klinkers en overweeg nu een deel te vervangen voor een hard en glad materiaal wat ik wel met de HD spuit schoon kan spuiten.
Alle andere middeltjes ten spijt, tegen de HD spuit kunnen ze niet op....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpele en goedkope klus, met een beetje eau de javel in water. Na het overgieten even met de borstel open vegen en een 1/2 uurtje laten inweken. Dan water erover en afvegen. Dit hoeft u maar 1 a 2 maal per jaar te doen en uw tegeltjes blijven proper. Veel plezier in uw tuin deze zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is volgens mij niet het schoonmaken van de aanslag, maar het herstellen van de beschadigde toplaag, ik ben zelf ook zo dom geweest en zit nu met een soort grafittistrepen van de Kärcher, die je niet meer wegkrijgt. Inderdaad: vervangen, OF schilderen met betonverf. Ik heb enkel tegels met olie behandeld om ze weer egaal gekleurd te krijgen, maar dat is een tijdelijke oplossing. Even sparen voor nieuwe dus.