Ik ben op zoek naar een klein huisje voor in mijn tuin te zetten en zeer goedkoop, wie weet waar ik dit kan kopen?

Ik ben op zoek naar een kleinn huisje voor in mijn tuin, een tuinhuis is te duur. Uit wat het gemaakt is maakt niet zoveel uit zolang ik er vanbinnen maar mijn ding kan doen. Dit mag uit een doe het zelf zaak komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk er om dat je zelfs voor een klein tuinhuisje in Nederland officieel een bouwvergunning moet aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom kijk je niet op marktplaats of " gratisoptehalen.nl" daar zie ik ze vaak gratis of voor heel weinig staan
vaak wel zelf uit elkaar halen of zo
er zijn wel meer van dit soort sites
sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor heel goedkoop zal je naar internet moeten gaan, marktplaats b.v.
Soms zijn er op beurzen na afloop tuinhuisjes te koop voor weinig geld, wel zelf afbreken en vervoeren.

Antwoorden (2)

Zelfs op marktplaats zijn tuinhuisjes nog best duur, dus je zal daar veel geluk moeten hebben.

Een tuinhuis van hout zelf maken zal niet veel goedkoper uitkomen dan een kant en klaar tuinhuis, de materialen en vooral hout zijn duur.

De goedkoopste manier is opzoek gaan naar sloophout en 2e hands hout, soms zelfs gratis te krijgen.
Hier iets mooi van maken is wel meer werk, en je hebt er wat meer gereedschap voor nodig.

Maar wat is klein? Hoeveel is niet duur?
Hoe mooi moet het worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje handig bent kun je het gewoon zelf bouwen, is een stuk mooier en goedkoper, als je tenminste de juiste plekken kent om je bouwmateriaal te halen.
De hoofdconstructie heb ik gemaakt van houten weidepalen, gehaald bij een boerenbond-achtige zaak, veel goedkoper dan balken en super duurzaam. IJzeren golfplaten voor het dak, goedkoop en ook duurzaam. Voor de betimmering heb ik ruwe planken van een houthandel gehaald en deels sloophout, in dezelfde kleur gebeitst. Betimmerd op z'n Zweeds, brede plank, smalle plank afwisselend overlappend. Ramen gehaald bij iemand die z'n kozijnen ging vervangen, gratis dus.
Iedereen die langs komt vind het mooi dus ook met goedkope materialen kun je mooie dingen maken die eens iets anders zijn dan die bouwmarkt troep die veel te duur verkocht wordt.