Moet ik deze nieuwe plant (zie foto) uit zijn plastic pot halen en overplanten in de grote pot?

En zo ja, wat soort potgrond of hydrokorrels of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Het beste antwoord

Zolang een plant goed groeit, heeft hij het dus naar zijn zin en hoef je hem niet over te zetten in een maat grotere pot.
Dan moet de plant wel voldoende water en mest krijgen.
Op je foto lijkt het de boomvaren te zijn, geen palm, die kunnen heel lang in de oude pot blijven staan.
Ga je toch verpotten, doe dan enkele cm. kleikorrels onder in de pot en de rest geschikte potgrond.
Niet afdekken met kleikorrels, staat wel erg leuk, maar je kunt niet meer zien of de grond vochtig , droog of nat is.
Dan gaat het een keertje fout.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nogmaals naar je foto gekeken, maar het is wel een palmsoort, dus moet de nieuwe grond geschikt zijn voor palmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uit de plastic pot halen en in de gewone potgrond zetten, je kunt hem afvullen met hydro korrels, zou ik doen als je hem binnen zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een plant uit z'n pot groeit, dan zie je aan de onderkant van de pot wortels tevoorschijn komen.
ook kan je de plant uit de pot halen en eens kijken hoe de wortelkluit eruit ziet.
zie je allemaal wortels, dan zal de plant het waarderen als je hem verpot.
neem gewoon universele potgrond, dan zit je meestal wel goed.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je moet hem even uit zn potje halen dan zie je of er aarde inzit. Zoja...
Eerst een laagje hydrokorrels 5 cm dan een laag aarde waar de de plant inzet. En afwerken met hydrokorrels voor de sier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. De potten waar je hem in koopt zijn altijd veel te klein. Ik pot planten altijd meteen over. En dan gewoon in potgrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar.+