Stel dat je maar één boom in je tuin zou kunnen zetten, welke zou dat dan zijn?

Dus van welke boom kun je het meest genieten, in het voorjaar en/of zomer, herfst, winter etc. En waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Het beste antwoord

Een photinia. Verliest zijn glimmende groene bladen niet en de nieuwe blaadjes zijn mooi glanzend rood-oranje. Zomers witte bloemetjes en in het najaar rode bessen. En bijen zijn er dol op, dus in het seizoen gezellig gezoem om de boom.
is niet buitensporig groot en groeit langzaam. Geeft ook een lekkere schaduwplek als het te warm is in de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

een geldboom!

Toegevoegd na 3 minuten:
Nee, ik ga ervan uit dat je het serieus bedoelt. Ik vind een Japanse rode esdoorn erg mooi door het subtiele blad en de mooie rode bladeren in de herfst. Ze worden ook niet zo idioot groot.
14 jaar geleden
Een vijgenboom... Voor als de buren bellen dat ze wat gezien hebben enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pinus! (Dennenboom/kerstboom):
Heerlijke geur, geeft een heerlijke sfeer, en vogeltjes zich gaan er met zijn allen heerlijk in verstoppen. Mooi, groot, gezellig hmm.
Op een mooie tweede plaats komt de treurwilg, zo prachtig in het water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conifeer ,blijft groen,staat op een prachtige plaats in de zon,in de herfst is de boom groen in de winter hang ik er lampjes in en daar geniet ik van.Hij heeft geen onderhoud nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stel dat ik een enorme tuin had met een flinke vijver, dan zou ik daar graag een treurwilg bij zien, zo sierlijk!
Rieneke1
14 jaar geleden
Een Linde. Eigenlijk zit er weinig sier aan, maar ik vindt dat een prachtige statige boom wanneer die volgroeid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder enige twijfel, een Catalpa! De 'parasol' in jouw tuin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De crataegus, omdat je in het voorjaar prachtige witte of rode bloesem hebt en in het najaar bessen. Bovendien is het een nestelplaats voor vogels, terwijl de katten het nest niet kunnen bereiken.
Een prachtige boom voor een kleine tuin, omdat de spanwijdte van de volwassen boom niet zo groot is. Ook de stam is heel decoratief op latere leeftijd. Een echt ongekunstelde boom met een eigen karakter.
Ivana
14 jaar geleden
Een fruitboom (hoogstam)
Vanwege de bloesem in het voorjaar, schaduw in de zomer, fruit in het najaar en zie de maan schijnt door de boom, in de winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De okkernoot (walnoot) in het voorjaar heb je nog weinig schaduw, als het warm wordt des te meer en in de herfst heerlijke noten en meestal meer dan genoeg voor een jaar. Alleen gaat hij niet zo goed samen met een vijver, de afgevallen bladeren zijn toxisch voor de vissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou voor mij een berk zijn. Ik vind het prachtige, sierlijke bomen met hun witte stam, en het blad verkleurt zo mooi van fris- naar diepgroen, tot stalend goud nu, tegen die dreigende wolken, of zelfs een vlam in de regen.
Ook helemaal kaal vind ik die fijne takjes prachtig, en in de sneeuw /rijp is het een plaatje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zelf kiezen voor een kastanjeboom.
Ik ben opgegroeid met kastanjebomen (zelf geplant en zien groeien steeds groter). Symbolisch heeft de kastanjeboom dus heel veel waarde voor mij!
Daarbij vind ik de bladeren echt prachtig vol in de zomer, en je kunt ze ook nog zelf laten voortplanten door de vruchten te planten.
In ons nieuwe huis wordt de eerste plant die we planten dan ook: de kastanjeboom!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kersenboom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Ginkgo biloba, deze levende fossiel is een van de weinige bomen die na millioenen jaren nog steeds bestaan.
Hij wordt ook wel japanse notenboom genoemd of tempelboom.
Ze stammen uit de tijd van de dinosaurius en zitten tussen de loofbomen en de naaldbomen in, eigenlijk zijn de bladeren aanelkaar gegroeide naalden.
De herfstkleur is spectaculair, n.m.l. knal geel.
Uit de baderen wordt een medicijn gemaakt die de hersenfunctie bij ouderen op peil houdt.
De Ginkgo maakt lange rechte takken, die er s'winters een beetje spookachtig uit zien.
Alleen al door zijn voorgeschiedenis, zou je zo'n ginkgo in je tuin willen hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kastanjeboom, mooi blad, kastanjes zijn ook helemaal goed, mooi boom in alle jaargetijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat uit naar een )tamme)Kastanje,maar aangezien in onze"tuin"met moeite een paar geraniums passen,houd ik het daar maar bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk de walnoot. Goede beschutting tegen de zon en heerlijke vruchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net als babyfaced ga ik voor de kersenboom.
De bloesem is een van de mooiste die er zijn. De japanners hebben zelfs elk voorjaar vrij om te feesten als de prunus bloeit. 'sZomers de schaduw, en de mooie filtering van het licht door de bladeren. In het najaar de kersen eten, en dan in het voorjaar weer de bloesem en de jonge bladeren. Heb er zelf ook 1 staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levensboom! symboliseerd het eeuwige leven: het uitbotten in de lente, weelderige groei in de zomer,
vruchten en verval in de herfst en rust tijdens de winter.
De cirkel is jaar in jaar uit rond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Amerikaans krentenboompje, bloeit al heel vroeg in het voorjaar met prachtige witte bloempjes en heeft ook hele mooie herfstkleuren en groeit lekker snel.