Wat doen de musjes met de pluisjes van mijn "gras"?

Ik heb deze grassoort in mijn tuin met grote pluimen eraan in het najaar. Nu heb ik veel musjes in de tuin en die plukken de pluimen helemaal kaal. Ze halen bij de stam elk pluimpje eraf en vliegen ermee weg. Heel grappig, maar ik vraag mij af wat ze ermee gaan doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zitten de musjes in de winter dan ook in hun nest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op pampasgras, Cortaderia selloana.

Het beste antwoord

ik denk niet dat de mussen al daadwerkelijk bezig zijn met de nestbouw.
het is welliswaar zacht, maar ook de daglengte is van belang.
in de winter overnachten veel mussen in nestkastjes of oude nestjes..
ik denk dat ze die nu wat comfortabeler willen aankleden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en straks even naar de praxis om een kamerplantje te kopen!
Rieneke1
12 jaar geleden
:)

Andere antwoorden (4)

Ik denkt dat ze een best gaan bouwen met die pluisjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
best wel
Amadea
12 jaar geleden
Sander is zeker verkouden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
best leuk!
Ik denk dat ze hun nestje met die pluimen van een extra isolatielaag voorzien zodat ze de winter behaaglijk doorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: ze bouwen een nestje!

een mannetje en een vrouwtje bouwen samen een nest waar het vrouwtje vier tot zeven eieren legt. Deze komen na ongeveer 12 dagen broeden uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de winter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is buiten te warm voor de diertjes om door te hebben dat het winter is. Helaas wel ja, ze bouwen een nestje en leggen misschien eieren. Als er toch nog vorst komt. . . . de rest kun je helaas zelf in vullen.
De pluisjes zullen ze gebruiken voor het maken van een nestje. Het is namelijk nog niet echt winter, en de beestjes hebben vast al een idee dat het lente wordt!