Is mijn appelboom ziek of niet?

Tijdens het snoeien van mijn appelbomen, zit er ééntje tussen met gekrulde takjes.
En dit enkel bij die appelboom bij de andere 3 heb ik dit niet tegen gekomen van daar mijn bezorgdheid!!
Zie ook op de foto maar er waren er bij die groeiden zal als de nummers 6 of 9 (of zoals een varkensstraatje) en zonder dat ik er iets had aan gedaan!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

De kromme takjes zijn de takjes waar tijdens de groei bladluizen in hebben gezeten.
Heeft met de huidige gezondheid met de boom, niets te maken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er iets tegen te doen om dit te voorkomen?
Want dit is toch geen zicht hé, plotseling van dit gekruilde takjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, gewoon wegknippen, wat moet je met zo'n takje.
Na een lange droge perioden ontstaan er altijd luizen, maar dat gebeurt in de hele natuur en is volkomen normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel grappig dat luizen 'ontstaan' alsof ze uit het niets komen. (het lijkt daar vaak wel op overigens)