is het erg dat er tuinaarde door de composthoop heen zit het is nog best wel veel tuinaarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Een goede composthoop, wordt uiteindelijk allemaal een soort tuinaarde, dus maakt het niets uit.
Als je de compost in je tuin gaat verwerken, komt je tuinaarde toch ook weer in je tuin.
Er gaat dus niets verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, dit is niet erg. Het zal het proces wat vertragen maar de kwaliteit zal er niet van achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, alleen zonde van de tuinaarde want compost is niet altijd even goed. Wanneer je op de compost hoop per ongeluk een zieke plant hebt gegooid kan de aarde daar van ook niet hele maal goed zijn. En vaak bevat compost aarde veel beestjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die 'beestjes' zorgen er ook voor dat de compost hoop sneller composteerd... ;)
Compost wordt verkregen door het mengen van alle tuin- en restafval uit de keuken b.v., samen met plantenresten en ander organisch materiaal, en hieronder hoort ook al reeds gecomposteerde materialen, zoals compost en tuinaarde. Wil je een zeer goede composthoop overhouden zorg dan ook voor veel kalk. Als alles enkele keren goed is omgezet en vermengd, dan houd je een zeer goed en voedselrijke composthoop over.