Ik heb mijn bolcatalpa reeds gesnoeid en lees nu dat dit niet het beste seizoen. Hoe kan ik de schade beperken? Is inpakken met bullelfolie een optie?

Graag eventueel alternatieven om schade te voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Antwoorden (1)

Bolcatalpa, is een winterharde geënte boom.
Bij jonge boompjes, kunnen te vroeg gesnoeide takken nog wel eens invriezen, bij oudere bomen zie je dat niet gebeuren.
Heb jij een jonge Catalpaboom, dan is er zeker een kansje, bij te vroeg snoeien, dat een deel van de afgesnoeide takken dood gaan.
Die kans is er alleen bij strenge vorst, zeker als het dan ook nog veel waait.
Ik zou er geen noppenfolie over heen doen, bij zon kan het onder het folie erg warm kunnen worden.( te warm)
Kijk of je aan een juttezak kan komen en trek deze er overheen bij felle vorst.
Ook een oude trui, of jas, kan je prima er voor gebruiken, wel moet het voldoende kunnen ventileren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
+ Lijkt me trouwens wel een leuk gezicht, een boom met een jas aan...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een goed idee! Ik zit ook met een dipladenia die in de volle grond staat en die ik eigenlijk moet beschermen tegen vorst. Ik ga hem een oude trui of jas aandoen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, een Dipladenia buiten overhouden zal niet meevallen.
prik taken van een kerstboom of andere coniferen ruim rondom de voet in de grond en vul het er tussen met een dikke laag blad op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de tip Ed. Dat zal ik doen. Hij heeft bijzonder mooi gebloeid dit jaar, en zou hem graag overhouden. :-)