Is het nodig om een kweeperenboompje te snoeien? Zo ja wanneer en hoe?

De berichten die ik kan vinden op internet verschillen nogal. De ene zegt: snoeien hoeft niet, de ander zegt: juist wel snoeien. Dus misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Het is een geent boompje zoals je ziet en eigenlijk een kweepeer/appel(vorm).

Toegevoegd na 9 minuten:
Het is de lescovacka

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een kweepeer wordt een grote snelgroeiende boom, die weinig gesnoeid hoeft te worden.
Aleen takken die elkaar kruisen en daarbij raken, zou je een van de twee kunnen wegknippen.
De soort die jij hebt (lescovacka) , is een matige groeier en zal snoeien vrijwel nooit echt nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is het nodig? Nee. Kan het? Ja, zonder enig probleem kan je ze snoeien.

Wat je wel moet snoeien, zijn uitlopers aan de onderstam (Onder de entplek).