Hoe werkt een kweektent?

Ik heb helaas geen tuin in mijn appartement ;). Nu wil ik toch eigen tomaten en paprika's als hobby telen. Weet iemand hoe dat gaat met een kweektent? Ik zou hem hier namelijk samen kunnen stellen: http://www.eugrowshop.eu/nl/kweektent/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Een kweektent is eigenlijk een kasje zonder daglicht.
Dat licht moet dus kunstmatig zijn( lampen)
Tomaten en papikra heeben een bepaalde daglichtlengte nodig om goed te kunnen groeien.
Dat moet je dan met kunstlicht doen.
Het zou onvoorstelbaar dure tomaten en paprika's worden.
Maar misschien wil je wel iets heel anders er in kweken, dat veel geld opbrengt, dan is het misschien loonend.
Maar bij het kweken van ,Handel, tappen ze meestal ilegaal stroom af, omdat het gewoon heel veel stroom kost.
Tomaten en zeker paprika's zijn nogal gevoelig voor schimmelziektes, luis en spint, zeker in een kunstmatige ruimte.
Het is en wordt dus nooit iets.
Vanaf volgend jaar mei, in een lichte vensterbank, zou het misschien wel lukken, maar ook dan, moet je er niet te veel van voor stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n tent heb je toch niets aan om tomaten te kweken.
Want dan zou je er lampen in moeten hangen.
Worden wel erg dure tomaten dan.
De aanschaf van de tent en de stroom daar kun je héél veel jaren tomaten voor kopen.

Toegevoegd na 43 minuten:
tomaten en paprika kun je gewoon achter je raam kweken.
Als je de site bekijkt waarop die kweektent wordt aangeboden weet je ook waarvoor ze bedoeld zijn ;-)