Zoals je bijvoorbeeld gras aan schapen kan voeren, welke voeding vind je in de natuur die je aan kippen kan voeren?

Voeding uit de natuur voor kippen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

gekookte aardappelen :) als ik wat over heb geef ik het altijd aan de kippen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Graantjes natuurlijk! Nooit naar Urbanus geluisterd?

"Gans mijn lijf staat vol met pluimen
Grijze, witte, zwart en bruine
Mijn kopje gaat omhoog-omlaag
Graantjes pikken doe ik graag

Refrein:
1-2-3 rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik ?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belg?! Nederland is minder bekend met Urbanus, de je jeugd al helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nee ik ben zeker geen Belg, maar als kind keek en luisterde ik veel naar Urbanus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker geen Madam met een bontjas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die zijn gemeen... tegen madammen met n'en bontjas zeg ik 'neen'!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, leuk, leuk én origineel antwoord:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben absoluut geen belg en ken alle liedjes van Urbanus ook hoor! Evenals mijn kinderen trouwens = jeugd! + van mij voor je leuke antwoord :-D
Wormpjes vinden onze pluimveevrienden ook erg lekker en weet je war ze ook graag naar binnen slokken? Wel een beetje onsmakelijk, maar wel waar: een dikke geel/groene fluim en dat is ook puur natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, +! hoe weet je dat trouwens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondervinding.
Voeding uit de natuur voor kippen:
Bijvoorbeeld klein hoefblad, paardebloem, vogelmuur, hoornblad, grote en kleine weegbree, verschillende soorten kruiskruid, kamille, duizendblad, boerenwormkruid,
bijvoet, zuring, brandnetel, dovenetel, moerasspirea…
In de latere zomermaanden zaden, bessen, brandnetelzaad, rozenbottels en vuurdoornbessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippen eten alles. Mijn ouders hebben kippen en ze krijgen alle restjes van het eten. Het vlees niet natuurlijk, hoewel ze dat wel zouden eten. En daarnaast krijgen ze nog kippenvoer. Maar uiteindelijk zouden ze alles eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is: "Welke voeding vind je in de natuur...."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze eten alles.. Dus alles uit de natuur. Gras, bladeren etc.
Kippen eten heel veel, natuurlijk voeding voor hun is volgens mij graan soorten, maar ook kleine beestjes, zoals wormen. Ik ken iemand die ook kippen heeft en die geeft ze ook wel eens restjes, ze echten echt heel veel, want ze aten zelfs gekookt ei! Maar ik denk niet dat dat heel goed voor ze is. Schelpen zijn wel goed voor ze, ik bedoel dat ze daar in kunnen pikken, daar zit een bepaalde stof in die goed voor ze is.
Voor hele lekkere eieren kan je ze los laten lopen, scharreleieren. Dan eten de kippen gras, dat is ook natuurlijk en is goed voor ze, net als muurt, een klein groen plantje met soms wittige bloempjes, een echte lekkernij voor ze en heel gezond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gras eten ze zeker wel. Spijtig met wortel en alles. Restjes in de keuken kan je snel geven (sla, wortel, aardappel, ..)