Onder een tegel aan de rand van mijn vijver vond ik hoopjes eieren van ca 2 mm. Iets verder was een kleine pad ingegraven. Wat zie ik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

De getoonde eitjes zijn van slakken, deze eitjes worden altijd op een donkere vochtige plek gelegd.
Meestal in kleine dotjes bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wat het wel is weet ik niet, maar geen eieren van de pad.
padden leggen hun eieren in het water.
ik heb jarenlang padden overgezet, je gelooft je ogen niet als je de aantallen ziet, die op weg zijn naar het water om te paren.
Rieneke1
14 jaar geleden
De eieren zijn waarschijnlijk van mieren die komen volgend jaar ongeveer juni juli uit.
De pad legt zijn eieren in het water. Dus nooit onder een tegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn inderdaad slakken eieren,zoals onze vriend hier verteld !Ga even naar mijn natuurblog,op de rechterkant vindt je Google,typ daar (slakkeneieren) met spacie en er achter (natuurmanjak) in die Google! dan verwijst Google naar de foto van slakken eieren op mijn blog !