moet mijn werkgever rekening houden met loonheffingskorting?

ik ben 59 jaar en heb een parttime baantje. ik vraag me af of mijn baas loonheffingskorting moet toepassen? Ik ben weduwe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan wat jij hebt aangegeven. Er mag maar bij 1 werkgever of uitkering rekening gehouden worden met je loonheffingskorting. Het heeft niets te maken met het feit of je wel of geen partner hebt. Dus als je verder geen werk of uitkering hebt kun je voor dit baantje je loonbelastingverklaring op wel toepassen zeet (zogeheten witte tabel met heffingskorting) Heb je daarnaast nog een andere baan/uitkering dan zul je moeten kiezen welke het handigst is. Het maakt voor de hoogte van de korting niet uit, die is voor iedereen gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de baan aanneemt vul je een formulier in, afhankelijk van wat je invult moet je werkgever gaan inhouden... Dus dat moet gebeurd zijn toen je begon... Je kunt het altijd even navragen bij de belastingdienst, een telefoontje of één keer inloggen met je DigiD op de belasting-site en je weet het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén telefoontje is géén garantie op 'n juist antwoord hoor... Zeker niet dat 0800-nummer!
Jet heeft gelijk.
Als je 1 baan(tje) hebt laat je daar de loonheffingskorting toepassen, heb je meerdere (bij) banen dan kiesx je meestal voor de baan met het hoogste inkomen om de korting toe te passen.

Je vult inderdaad op je eerste werkdag dat formulier in, en het zou fijn zijn als ze een betere toelichting bij deze vraag zouden meegeven. Er zijn veel mensen die bij deze vraag twijfelen