Welke planten kun je poten in november?

onze voortuin is nu leeg en wil er eigenlijk nog wat planten neerzetten, kan dit en zo ja welke planten zijn geschikt om er nu nog in te zetten? graag iets wat groen blijft en mooi gaat bloeien ( of ben ik dan voor deze periode een beetje te veeleisend?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan dat nu niet meer.

Antwoorden (7)

Heide zou kunnen en winterharde planten zoals skimmia en winterviolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rozen planten, wel niet 'groenblijvend', maar toch....
Zowel in het vroege voorjaar als in november worden rozen geplant die met kale wortels worden geleverd.

Tegenwoordig kunt u natuurlijk bijna het gehele jaar rozen kopen en planten, wat is nu het voordeel van planten in het najaar? eerstens zijn de rozen met kale wortel vaak een stuk voordeliger en sterker in aanplant. Vooral interessant daarom als u grotere perken met meerdere rozen wilt aanplanten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heleborus(kerstroos) blijft groen bloeit in februari
Hamamelis (struik) bloeit in jan/febr

Toegevoegd na 1 minuut:
uiteraard ook winterviolen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd.
Het is nu de beste tijd om alles te planten, behalve eenjarigen.
de grond is nog warm, dus de planten slaan goed aan, hebben de hele winter om wortels te maken en gaan in het voorjaar pas bovengronds van start, en dan hebben ze ene flinke voorsprong.
Wissel groenblijvende planten en struiken af met bladverliezende: het is in het voorjaar zo mooi om de takken te zien uitbotten en de vaste planten op te zien komen. Bijvoorbeeld varens en pioenrozen zijn schitterend om ze uit de grond te zien komen.

Rozen zonder kluit, daarvoor is november de beste tijd. Maar tegenwoordig heb je ze wel in pot, en als je zeker wilt zijn van de kleur (en geur) dan kan je ide beter in juni kopen.

houdt nog wel plek over voor als je komend jaar nog leuke planten tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kerstboom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nu tijd voor de winterharde, winterbloeiende hei.
Ze zijn er in wit, roze en paars.
Ook de winterharde violen, vooral de kleinbloemige, kunnen de hele winter bloeien tot volgend jaar mei.
Ook zijn er allerlei soorten Hebe, dit zijn erg mooie planten die wintergroen zijn.
Dan heb je de Scimmia, bloeiende soorten en met bessen.
Ach en zo is er nog veel meer, ga maar eens kijken op een tuincentrum, alles staat er nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu kan je alles planten, kijk maar in een tuincentrum wat je mooi vind.
Wel bij als het hard vriest en ook veel wind kunnen ze uitdrogen.
Het beste is om ze dan even afdekken met een doek of een stuk plastiek.