hoe zoek je uit hoe een boom heet?

Ik moet een bladerenverslag doen, en wil uitzoeken hoe een boom/blad heet. Hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Het beste antwoord

Hiervoor heb je een determinatietabel of kaart nodig. Hiermee zoek je eenvoudig uit hoe een blad/boom heet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op onderstaande website van KoenTimmers klik je links op Bomen determineren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook hierbij een PDF van de determinatietabel die we op school gebruiken bij biologie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij de determinatiekaart begin je bij START en beantwoord je de vragen met Ja of Nee. Je komt dan bij de naam van de boom uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk zeg! Ik kan nog niet stemmen, maar van mij een dikke +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! hier heb ik wat aan! ik heb nu mijn verslag af.

Andere antwoorden (4)

ik zou (als het zelf niet hebt) een determinatie boek bij de bibliotheek halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het vragen bij een tuincentrum, of een boomkweker. Kan me voorstellen dat het best moeilijk is om dit uit boeken te halen of op internet te vinden, vooral als je echt geen idee hebt welke boom het is. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry.. nu zie ik 2 antwoorden met "determinatie" -tabel of -boek. Nooit van gehoord, maar kennelijk zeker de moeite waard. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je hier wat aan? En zoek verder eens in de bieb... er zijn boeken daarover te vinden http://www.bomengids.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ploes 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ai senk joe verrie mug!
Op het internet o.a SoortenBank.Deze site biedt de mogelijkheid om een soort te identificeren ("determineren"). Voor de meeste soortengroepen is een determinatiesleutel aanwezig. Door op keuzes te klikken kom je al snel uit bij de juiste soort.Dit is èèn van de opties;SUCCES

Toegevoegd na 2 uur:
Nog een aantal links naar deze vraag bijgevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten! En ik heb een boom in mijn tuin waarvan we dus niet weten welke soort het is. Ik ga het eens proberen. Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soortenbank is ook een goed antwoord, maar te ingewikkeld voor de onderbouw van de middelbare school. Als je de determinatiesleutels kent dan is dit een handige site. Het werkt hetzelfde als de determinatiesleutels in handboeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1