Hoe heet deze vaste plant?

Heeft eigenlijk het hele jaar gebloeid,welke is het wil er graag meer van of kan ik ze zelf stekken.en hoe dan bvd minke.

Toegevoegd na 45 minuten:
Weet dat het een vast plant is dus kan een paar jaar mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Het is geen vaste plant maar een eenjarige Lobelia.
Mogelijk is hij als zaailing van vorig jaar weer opgekomen en denk je dat het een vaste plant is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Even een takje voor mijn webcam gehouden, net buiten afgeplukt van de Lobelia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
het verlossende woord is gesproken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dikke plus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, makkie! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hier ook lobelia staan maar het blad is fijner van deze en heb ze gekocht dus geen zaailingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel soorten Lobelia's, de meeste zijn nu uitgegroeid en gaan er wat anders uitzien als in het begin, maar vaste planten die zo lang bloeien tot aan de vorst aan toen, zijn er vrijwel niet en zeker niet zo mooi en rijk bloeiend.
Dus gewoon een Lobelia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De drie platte en grote bloemblaadjes naar voren en twee kleine naar achter gericht, het bloemetje dat uit een sterretje lijkt te komen, allemaal typerend voor de Lobelia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de fotos ook net gemaakt en ze bloeien dus nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en de reacties allemaal!! Jullie zijn TOP!!

Andere antwoorden (2)

Het is de Scutellaria scordiifolia Seoul Sapphire.
In het nederlands glidkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat: indigo flowers late in the season. De plant van vraagsteller heeft het hele jaar door gebloeid....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het meedenken!!
ik ga voor een phlox, maar geen idee welke ondersoort dit is.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke, een phlox bloeit niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het meedenken!!