Allium is de familienaam voor de familie van o.a. uien. De uien die je in de winkel koopt, zijn ook buiten gekweekt.
Mocht je ze echter buiten het seizoen willen kweken, zou ik je aan willen raden ze in een kas te planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aliums zijn bollen en dus juist voor buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk bedoel je sieruien ( allium)
Daar zijn heel veel soorten in, die je buiten in je tuin kan planten (Bollen)
Bieslook is ook een Allium..
Maar ook prei.
Maar ook knoflook.
Maar ook zilveruitjes.
Maar ook gewone uien.
Maar ook sjalotjes.
Allemaal voor buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de sieruien plant je juist in deze periode (sept-dec) buiten.
Dan bloeien ze volgend jaar mei/ juni
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet helemaal niets van deze plant. Ik heb de bolletjes gekocht omdat ze leuke gele bloemen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zal je Allium moly hebben.
let op met de Allium's, als ze beginnen te bloeien, worden de bladeren al lelijk, dat is dus heel normaal.
Plant ze dus een beetje tussen andere planten in, dan valt het minder op.