Wat is de beste manier om bloemen (orgideen) naar turkije te sturen? al 1 keer gedaan in het vliegtuig, paar dagen waren ze dood gegaan hoe kan dat?

vraag 1: wat wat is de beste en goedkoopste manier om naar turkije optesturen?
vraag 2: hoe kan het dat de orgideen na de reis in het laadruimte van het vliegtuig zijn dood gegaan in turkije? heeft dit te maken met de tekoude temepratuur in het onderuim?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (3)

Normaal wordt het laadruim niet verwarmd. Orchideeen hoeven overigens helemaal niet te bevriezen om dood te gaan, als ze beneden ca. 5 graden zijn geweest leggen ze ook het loodje. Waarschijnlijk is dat gebeurd. Als ze bevroren waren geweest waren ze na een uur al zwart.
12 jaar geleden
Ik denk dat je daarvoor toch het beste een gespecialiseerde bloemist kunt inschakelen, zoals b.v. Euroflorist:
http://www.groeninfo.com/bloemen/bloemen-bezorgen.php
Die hebben waarschijnlijk speciaal verpakkingsmateriaal waardoor de planten en bloemen op de juiste temperatuur blijven. Ook "Bloemen in business" biedt dit aan. Die werkt met lokale bloemisten:
http://www.bloemeninbusiness.nl/nl-NL/content/54/bloemen-verzenden.htm
12 jaar geleden
Omdat orchideeen tropische planten zijn hebben ze het liefste een constante temperatuur. Zoals veel mensen ervaren zijn het moeilijke planten. De plant kan niet veel hebben waardoor een klein beetje tocht of temperatuurverschil al te veel is. Hij laat daardoor snel zijn bloemen vallen. Zelf werk ik in een bloemenwinkel die Fleurop als verzend organisatie heeft. U kunt in een Nederlandse bloemenwinkel een order plaatsen waarbij u kunt aangeven wat u precies wilt, deze order wordt doorgestuurd naar een bloemist in Turkije. Deze bloemist zal de order uitvoeren en naar de desgewenste persoon versturen.