Wanneer moet ik een paardenkastanje snoeien?

Hij is 6 jaar oud

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat ie op stal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, ik zal Ed roepen, die geeft wel zinnige antwoorden.... EDDDDDD!!!!!!!! tuinvraagje hier!!!!!! woar hang ie uut Eddepet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, grapjas ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg he... :-/
probeer die flauwte te onderdrukken, maar het gaat me niet altijd even goed af helaas......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een flinke borrel, dan kom je er wel, haaaaaaa.

Het beste antwoord

Het is een bladverliezer en kan dus nu het beste gesnoeid worden.
Dit doe je vooral bij jonge bomen en deze is al 6 jaar.
Dus een beetje bijsnoeien mag maar niet te rigoureus.
In de zomer kun je hem dan nog een beetje bijsnoeien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij waterlot (zie wiki) de takjes wegbreken, niet knippen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterlot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah gelukkig! een zinnig antwoord :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, ha,ha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar waterlot weg breken in plaats van knippen? Dan krijg je waarschijnlijk een grotere wond dan wanneer je deze weg knipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wond kan wat groter zijn, daarom heeft de boom daar zijn herstel energie voor nodig. Bij kleine wonden maakt hij direct weer nieuwe loten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah op die manier, logisch eigenlijk. Wel vreemd dat ik daar op school nooit over gehoord heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja school moet het doen met beperkte lesuren, dit heb ik geleerd op een tuincursus>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie avatar, maar wat is die machine voor apparaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx

Andere antwoorden (1)

Vrijwel alle bomen kan je zomer en winter snoeien, wel zijn er enkele uitzonderingen, maar je kastanje kan je nu snoeien, alleen waarom wil je hem snoeien, want het MOET niet.
Een paardekastanje wordt een grote boom en snoeien hoeft eigenlijk nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ook Ed is boven water +1
in het park hier snoeien ze ze wel eigenlijk.... de onderste takken een jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het park willen ze er graag onderdoor voor het maaien en wandelen en voor de doorkijk onder de boom door.
Maar eigenlijk hangen de takken van de paardekastanje zonder snoeien, op de grond,net als de eiken en dennenbomen.
Maar de mens wil de natuur naar eigen hand zetten, dus gaan ze zagen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is dat, we willen model bomen, haha.