Wanneer moet je uiterlijk de potkruiden binnenzetten?

In verband met de nu al steeds vaker voorkomende nachtvorst. Die van mij staan allemaal op een oude pingpongtafel, dus ruim een meter hoog. Ik heb alleen nog geen tijd om ze goed voorbereid binnen te zetten. Hoe lang kunnen ze het nog volhouden buiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Veel kruiden zijn volkomen winterhard, sommigen een beetje en anderen zijn eenjarig, dus die gaan dood.
De planten op de grond zetten liefst tegen het huis of schuur aan, gaat het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoef je die dan ook niet af te dekken? (ik heb voor het eerst bieslook en rozemarijn in de tuin staan, staan wel vlak tegen het huis aan )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bieslook en rozemarijn, zijn voldoende winterhard.
Normaal hoef je die niet af te dekken, doe ik ook nooit.
Alleen als een plant in een pot staat is hij wel wat meer gevoeliger, daarom tegen je huis zetten en op de grond, ook in de winter straalt je huis warmte af.
In een extreem koude winter, kan je de rozemarijn afdekken met b.v. takken van de kerstboom.
Als de rozemarijn buiten blijft staan in het zonnetje, kan hij eind febr. al gaan bloeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank voor de info!