Padden in tuinhok ,ze weghalen of laten zitten?

Kom er bijna nooit maar vandaag moest ik er even zijn en er zaten dus padden in grote en jongen.Kan dit kwaad ivm stank.Als ze eruit kunnen hebben ze een mooi plekje vijvers aanwezig.En hoe in de winter wat doen ze dan.BVD mhofman

Toegevoegd na 6 minuten:
foto welke soort is het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

Je zit met een probleempje.

Officieel mag je ze niet vangen en verplaatsen, zie ook daar e noodzaak niet van.

Je mag ook je schuur niet afsluiten op een dusdanige manier dat de diertjes niet naar buiten kunnen.

Kwaad kan het niet, de dieren gaan in winterslaap en zullen weinig stank geven.

Het is de gewone pad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een bedreigde diersoort,en staan ze op een lijst.Heb er verder geen probleem mee maar het gaat mij om het diertje zelf,Waarom daar ok vochtig en heb gelezen dat ze er steeds weer terug komenals ze er geboren zijn.Maar zitten in een hok terwijl er buiten zoveel plekjes zijn.Vind het vreemd maar die beesten zullen wel weten waar ze moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook de pad is in Nederland een beschermde diersoort. Nagenoeg elk dier dat in Nederland leeft is beschermd, uitgezonderd de zwarte en de bruine rat en de huismuis. Een vrij levend dier weet precies welke leefomstandigheden voor hem het beste is, Als jij er voor zorgt dat de diertjes weer naar buiten kunnen als ze dat willen zal er niets verkeerd gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze weten waar ze moeten zijn en dat is dus in mijn hok.Nou prima als ze dat willen en ze er gelukkig zijn zij kiezen de plek dus zal goed komen.En ze kunnen eruit als ze dat willen heb een paar plekjes gevonden.Bedankt voor het meedenken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt hier wel goed met deze beestjes.Bedankt voor de antwoorden en het meedenken.Denk inmiddels ook dat er salamanders in de vijvertjes zitten TOP toch!!

Andere antwoorden (1)

Het is de 'gewone' pad.
Rustig laten zitten, maar zorg er wel voor dat ze buiten kunnen. Het zou kunnen dat ze even een donker schuilplekje gezocht hebben. Als het herfst wordt graaft de pad zich buiten in. Nadat hij een plaats gevonden heeft waar de grond zacht is, begint hij met zijn achterpoten in de aarde te woelen en duwt zijn achterlichaam naar beneden. Hij graaft zich zo achterwaarts in. Pas op een diepte van twintig centimeter draait hij zich om en maakt de gang dicht. De pad is aan zijn winterslaap begonnen en zal pas in de lente weer te voorschijn komen. Dan gaat hij naar de vijver om zich voort te planten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord,denk wel dat ze eruit kunnen hier en daar wat kieren.Zo zijn ze er ook in gekomen denk ik en een slaapplaats hier plek genoeg vandaar ook dat ze hier zitten denk ik.Mooie beestjes kijk eens naar die mooie kop met die glimlach erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))