moeten houten tuinborders in de huisafvalbak/ tuinafvalbak of naar de stort bij het hout gebracht worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Borderhout is geimpregneerd hout en moet naar het 'stort' of naar de milieustraat, en daar worden ingenomen als zijnde C-hout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wegbrengen naar de stort.

Of opfikken in de vuurkorf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
De kans is groot dat ze geïmpregneerd zijn, en dan is opfikken geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, vond het eigenlijk een heel leuk idee, heb nml een tuinhaard gekocht, maar waarom is dat geen goed idee als ze geimpregneerd zijn? hoe weet ik of ze dat zijn?ze zijn al wel heel wat jaartjes oud....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een beetje aso, maar wij fikken ook wel restjes schutting. Geimpregneerd. En dat is buiten dus hoeveel kwaad kan dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit het net op google ook te zoeken maar als ik het goed begrijp schijnt dat de rook toch wel kankerverwekkend kan zijn voor jezelf en de mensen om je heen die het inademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bestrijdingsmiddelen/geimpregneerd-hout zie deze bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je bron, maar dit hout mag niet verkocht worden in tuincentra en doe het zelf. De schuttingrestantjes zijn pas een jaar oud. Dus dit is niet het hout zoals bedoelt in de bron.
Jouw tuinborders wellicht wel, dus naar de stort ermee!
Volgens mij is het geen probleem als je het in het huis en tuin afval doet (als het past), maar het breekt nogal langzaam af, dus ik denk dat je de gemeente een grotere dienst bewijst als je het naar de stort brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je houten borders zijn nadrukkelijk geen GFT afval, en horen dus niet in je gft container.

http://www.infomil.nl/organisatie/milieumaatregelen/afvalstoffenkaarten/afvalstoffenkaarten/gft-groenafval