wanneer stopt onkruid met groeien ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
16.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
totdat het doodgaat, denk ik maarja weet niet zeker... :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net een antwoord geplaatst, maar ik bedenk me dat ik je vraag op 2 manieren kan opvatten. Is jouw vraag letterlijk wanneer het vanuit zichzelf stopt met groeien, of hoe je het beste onkruid kan bestrijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oudhollands spreekwoord zegt: onkruid vergaat niet. Het blijft dus leven. En leven is groeien!

Het beste antwoord

Wanneer de buitentemperatuur gemiddeld ongeveer onder de 12 graden komt stopt de sapstroom van de meeste planten. Dus groeit er niks meer en zal ook het onkruid afsterven zolang het geen meerjarig- of groenblijvend onkruid is.

Er zijn ook middeltjes te koop die de groei stoppen en de besproeide gewassen zullen verdorren. Pas hier goed mee op! Lees je goed in voor je "middeltjes" besluit te gebruiken. Ik ben er altijd zeer content mee geweest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als je erop plast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Onkruid is een plant (of eigenlijk, een verzamelnaam voor ongewenste planten) en planten blijven altijd groeien. Totdat ze dan natuurlijk een keer ziek worden of dood gaan. Maar daar is geen vaste tijd voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onkruid is erg hardnekkig.
ik vrees dat je zal moeten wachten tot de vorst invalt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Daar is niet op te antwoorden want je hebt onkruid en onkruid.
De 1-jarige stopt in de herfst/winter en gaat dood maar hebben zich voor die tijd al uitgezaaid zodat helaas veel nakomelingen er weer zijn in het voorjaar.
De meerjarigen hebben bijna altijd penwortels en stoppen in de herfst/winter en komen volgend jaar gewoon weer terug.

Net als gras stopt het dus met kouder weer en als de temperaturen stijgen, komt de boel weer groen tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens
Onkruid komt in verschillende soorten voor. De éénjarige onkruiden stoppen met groeien binnen het jaar. Overblijvende onkruiden daarentegen komen elk jaar terug. Het groene onkruid sterft in de winter af, als het vriest, de wortels overleven echter. Ze groeien verder als de vorst voorbij is. Dus onkruid stopt eigenlijk nooit met groeien tenzij het wordt bestreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een soort vergif wat je onkruid laat groeien (klinkt gek) uit eindelijk wordt je onkruid zo lang dat het dood gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het groeit zo snel dat het uitgeput raakt. alle energie in het groeien gestopt.
Het groeien van onkruid heeft mede te maken met de lichtintensiteit en verdamping van water.

Als het water niet meer kan verdampen uit de bladeren (onder de 4gr. C.) zal onkruid niet meer groeien, ook als de plant te weinig water krijgt (droge periode) zal een plant niet groeien.

Als men onkruid afdekt met sneeuw of een donker folie zal de plant niet groeien.